Ek bid om my hart vir God te gee - Reisverslag uit Somerset West, Zuid-Afrika van Lea Luiten - WaarBenJij.nu Ek bid om my hart vir God te gee - Reisverslag uit Somerset West, Zuid-Afrika van Lea Luiten - WaarBenJij.nu

Ek bid om my hart vir God te gee

Blijf op de hoogte en volg Lea

12 Maart 2014 | Zuid-Afrika, Somerset West

Deze week is het gebedsweek op de Danie Ackermanschool. Kinderen kunnen in de ochtendpauze naar een klaslokaal om in een groep of alleen met een volwassene te bidden. Ik had me voor vandaag opgegeven om aanwezig te zijn. Als je er naar toe rijdt, weet je niet goed wat je te wachten staat. Zou er maar een paar kinderen komen of juist heel druk worden? Wat als er niemand komt?

Om tien uur staan we in het lokaal, de bel gaat voor de ochtendpauze en een paar seconden erna komen de eerste kinderen binnen. Een halve minuut later volgen er nog meer en na een poosje is het hele lokaal vol kinderen. Eén voor één pakken ze een papiertje en schrijven hun naam en gebedsverzoek op.

Ik sluit me aan bij een kring jongens en meisjes. De briefjes die ik in mijn handen gedrukt krijg, geven een inkijkje wat hun bezig houdt. Opvallend dat veel kinderen willen bidden voor gehoorzaamheid, voor hun familie wat geen geld heeft of ziek is, en of hun schoolwerk goed mag gaan. Eén briefje raakt mij enorm. Een jongen van onze klas G. (waar Frederike en ik elke week Bijbelles geven) schrijft: ‘ Ek bid om my hart vir God te gee’. Zijn ogen staan ernstig en hij zegt dat hij vandaag zijn hart aan God wil geven. Het mooiste besluit wat iemand in zijn leven kan maken! Soms vraag je je wel eens af wat een Bijbelles met kinderen doet. Maar als je dan zo’n gesprek met kinderen hebt, dan weet je zeker dat God werkt in kinderharten. Vaak gaat het ongemerkt dat je niet ziet wat God doet in jonge levens en soms mag je getuige er van zijn hoe God werkt!
Prijs Hem!

Ongemerkt schuiven als laatste 2 jongens in een bankje voor mij. De bel gaat al als teken dat de pauze voorbij is, maar ze blijven zitten. Ik lees op het briefje:‘Bid vir my dat ek gesont word. Bid vir ons dat ons geld kan kry. Bid vir my dat ek en my vriend gehoorsaam moet wees. Dat ons mense kan help wat hulp nodig het. Dat ons ouers nie moet drink nie’. Ik lees het briefje hardop voor en vraag voorzichtig wat J. heeft. ‘Ik kan dat niet zeggen, tannie’. Wil je het dan opschrijven? Nee, dat kan ook niet. Het vermoeden rijst in mij op dat hij die ziekte bedoelt waar je niet van genezen kan worden en die je levenslang met je ronddraagt (aids). Wat een leed voor deze jongen! Ik schat hem zo 11 à 12 jaar. Hij vraagt of hij gezond mag worden, of er genoeg geld voor zijn familie zal zijn. Maar dat niet alleen: ook deze jongens vragen om gehoorzaamheid en om tot steun voor andere mensen te kunnen zijn. Samen brengen we deze nood bij God, onze Vader. Hij heeft het gebed van deze jongens gehoord en ik geloof dat God bij al deze kinderen die vanmorgen gekomen zijn, meer kan doen dan dat wij kunnen denken of bidden.

Ik weet dat er velen van jullie zijn die voor Zuid-Afrika bidden. Het is duidelijk merkbaar dat God bezig is op de Danie Ackermanschool. God raakt deze harten aan. Zouden jullie alsjeblieft voor deze kinderen willen bidden, ook specifiek voor G. die zijn hart aan de Heere heeft gegeven, dat hij zal groeien in kennis en liefde voor Hem, en voor J. dat hij helemaal gezond zal worden en op mag groeien tot een kind van God. Ik kan niet de volledige namen van de kinderen hier opschrijven. Maar God weet om welke kinderen het gaat. Dank voor jullie gebed!

Ik ben God dankbaar dat het goed gaat met mij! Ik geniet volop van de kinderen en het geven van de Bijbellessen. Sinds kort heb ik me aangesloten bij een bijbelstudiegroep van de kerk. Zodoende leer ik ook mensen van de kerk kennen en krijg ik wat meer contacten met jonge mensen.

  • 12 Maart 2014 - 13:32

    Ger & Lyd:

    Heej lieve zus, het raakt me echt wat je schrijft. Dankje voor je mooie verhalen. We skypen snel weer ;-). Liefs

  • 12 Maart 2014 - 14:43

    Tina:

    Hé Lea!

    Wat een mooi verhaal, om dat precies op biddag te lezen...

    Lieve groeten, Tina

  • 12 Maart 2014 - 16:07

    Jelle:

    Heey, lea mooi, verhaal interesant allemaal u beleefd heel wat daar, mooi wat u allemaal diet Gods zegen

    Mvg jelle hofland

  • 12 Maart 2014 - 16:28

    Elisabeth:

    Bijzonder!!! Wat een leed heeft die jongen. Mooi dat er speciaal een gebedsweek is! Ik bid mee. Liefs

  • 12 Maart 2014 - 18:19

    Nellie Den Hollander:

    Lieve Lea,
    Wat indrukwekkend!
    Groet, nellie

  • 12 Maart 2014 - 19:17

    Ad En Helma:

    Lieve lea
    Dankb je wel met ontroering en tranen on mijn ogen God zorgt wat een geweldige Vader hebben we we zegene jou in Jezus naam amen xxxxxx

  • 12 Maart 2014 - 19:46

    Ruben:

    Hey schattige zus,
    Wat, prachtig om te zien. En je kijkt ook zo glimmend dat vind ik echt goed bij je passen.
    Echt waar!
    En, hoe is het nu in Zuid-Afrika en, hoe gaat het met je werk daar.
    En, hoeveel graden is het daarzo in Zuid-Afrika?
    Zullen we eens een keer skypen met elkaar. Dat zou ik leuk vinden.

    Ruben

  • 12 Maart 2014 - 20:59

    Mark En Petra:

    Lieve Lea,

    Mooi en ontroerend! Wat heerlijk om het Woord door te geven en te zien dat het vrucht draagt!
    We bidden voor je.

    Liefs,
    Mark en Petra

  • 13 Maart 2014 - 13:08

    Andreas:

    Mooi Lea, God werkt door jou heen. Zo voor het oog misschien onbeduidend, maar de geestelijke impact is enorm. Ik moest aan dit lied denken:

    Heer, uw koninkrijk breekt baan met kracht,
    heel de aarde ziet uw grote macht:
    de bergen wank'len, storten in de zee,
    engelen juichen met ons mee.

    Doven horen, lammen lopen;
    door uw kracht gaan kerkers open.
    Doden leven door uw woord;
    het evangelie wordt gehoord.
    Uw heerlijkheid duurt tot in eeuwigheid!

    Love u

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lea

Lea Luiten

Actief sinds 21 Juli 2012
Verslag gelezen: 5997
Totaal aantal bezoekers 34080

Voorgaande reizen:

09 September 2013 - 09 September 2017

4 jaar Zuid-Afrika

18 April 2013 - 29 Juni 2013

All Nations

Landen bezocht: