And finally, I have arrived at All Nations…. - Reisverslag uit Ware, Verenigd Koninkrijk van Lea Luiten - WaarBenJij.nu And finally, I have arrived at All Nations…. - Reisverslag uit Ware, Verenigd Koninkrijk van Lea Luiten - WaarBenJij.nu

And finally, I have arrived at All Nations….

Blijf op de hoogte en volg Lea

20 April 2013 | Verenigd Koninkrijk, Ware

Really, je gaat vanzelf Engels praten als je de hele dag niets anders hoort. Eén dag op All Nations, en het is nu al ‘vreemd’ als je opeens iemand Nederlands hoort praten.

Het was heerlijk om de reis hier naar toe met de auto te maken. Met de boot van Duinkerken naar Dover en daarna nog zo’n uur en kwartier naar Easneye rijden wat net boven Londen ligt. Het was wel weer even wennen om links te rijden. Direct vanaf de boot de snelweg op en eigenlijk is dat ook wel het veiligst. Geen kans dat je op de verkeerde baan gaat rijden :). Gelukkig went het snel genoeg en ik hoop zo ook met de Engelse taal.

Ik kan merken dat de Engelse docenten wel gewend zijn om buitenlanders in hun colleges te hebben. Er wordt duidelijk Engels gepraat, en dat maakt het voor mij makkelijk om tot nu toe alles te volgen wat er gezegd wordt. Tegelijkertijd schrijf ik alle nieuwe woorden op die ik niet ken en probeer dit na de lessen op te zoeken en de nieuwe woorden te leren.

Gisteren en vandaag hebben we vooral de oriëntatie gehad. We hebben een rondleiding gehad rond en in het gebouw. Het is hier behoorlijk groot met veel bijgebouwen. Er is een heuse bibliotheek aanwezig waar je boeken kunt lenen, een grote eetzaal waar we met z’n allen eten en waar ook de gebeds- en samenkomsten gehouden worden. Het is fijn dat ik hier een eigen kamer heb waar je de rust hebt om bij te komen van alle nieuwe indrukken. Ook de omgeving is hier prachtig. Het is genieten van de rust, de natuur, de vogels.

Ik hoop en bid dat God geeft dat ik hier een goede tijd zal hebben. Dat ik zal groeien in geloof, Hem meer en meer zal leren kennen en Zijn wil voor mijn leven.

Maandag beginnen de echte colleges en start de eerste module ‘Who am I?’ Wat is onze identiteit en persoonlijkheid in relatie tot God en andere mensen? Eind volgende week hoop ik hier meer iets over te schrijven!

  • 20 April 2013 - 08:08

    Gretha:

    Lieve Lea,
    Wat leuk om nú al zo'n positief verslag te lezen. Geweldig dat de oversteek zo goed is gegaan en wat 'n voorrecht om je, in zo'n prachtig gebouw en mooie omgeving, te mogen voorbereiden op je grote missie Afrika. Alle ingrediënten voor 'n mooie tijd en goede toerusting voor de toekomst. Gezegende zondag, tot gauw en liefs, Gretha.

  • 20 April 2013 - 09:30

    Carin:

    Hi Lea!

    Sounds like a great start! And you know what they say in Holland... that's half the work ;)
    Have a nice time! God bless!



  • 20 April 2013 - 12:02

    Paulien De Ruiter:

    Hey Lea,
    That's very good news! This morning I was at the 'rommelmarkt' and I have met your brother.
    Again a next step to your journey to South-Africa. Have a good time and may the Lord bless you!
    Greetings, Paulien

  • 20 April 2013 - 18:42

    Tina:

    Hé Lea!

    Dat klinkt goed allemaal! En wat een mooi gebouw zeg.
    Het was een gezellige, drukke rommelmarktdag. Ik hoop dat het veel voor je op gaat leveren.

    Groetjes, Tina

  • 20 April 2013 - 19:02

    Kees En Mien:

    Wat fijn dat je een voorspoedige reis heb gehad hartelijke groeten en Gods zegen kees en mien.

  • 20 April 2013 - 19:56

    Lucas En Neline:

    Ha Lee,

    Wat fijn om dit te lezen!! Heel veel zegen daar. De rommelmarkt was gezellig rommelig :-) met een goede opbrengst (waarschijnlijk)!

    Liefs,
    ons

  • 20 April 2013 - 21:29

    Petra & Mark:

    Lieve Lea,

    Fijn dat je goed bent aangekomen! Veel sterkte met de Engelse taal!

    Greetings from Veenendaal

  • 22 April 2013 - 15:09

    Annie Nuis V.d.Wetering:

    Lieve Lea ,je kent mij nog niet en ik jou ook niet maar , ik las van wat je allemaal voor plannen hebt te gaan doen voor de Heer,,en mijn aandacht was daarreacties!!! Wel erg leuk om je verslag te lezen en dat jij je daar in zo'n
    Mooie omgeving mag gaan voorbereiden op je grote missie,, Afrika ik wens je Gods rijke zegen toe!!! En wil me ook even voorstellen ik ben , Annie Nuis v.d.Wetering en ben 67 jaar oud ,, ben
    getrouwd met Cees Nuis en woon in Ridderkerk ,,, we proberen elke week naar de dienst van de evangelische Babtisten gemeente,, in Breda te gaan het is een kleine gemeente maar de mensen zijn er, erg goed, en betrokken met en voor elkaar !!!nou ik zou ook nog wel iets meer over jou willen weten ,, en wat je zo heeft gedreven , om dit te willen doen voor de Heer,, ook omdat mijn kleindochter kelly die nu voor een jaar au pair is in Australië,, straks ook een bijbel studie wil doen ,,misschien in Brazilië.
    Ik sluit af met heel veel lieve groeten en hoop spoedig weer iets meer van jou te horen of te lezen,, ik wens je nogmaals een voorspoedige studie ,, en Gos zegen toe in alle dingen die je mag doen voor Jezus.!!!

  • 26 April 2013 - 08:49

    Cora:

    Hallo Lea,
    Wat mooi om je zo te kunnen volgen.....
    Wensen je een mooie waarde volle tijd toe......
    Hart Gr. Van mij Cora

  • 04 Mei 2013 - 22:14

    De Buurtjes Advokaat:

    Dag Lea,
    Was even aan het zoeken of je nog weer een reactie geplaatst had, en lees de vorige ook weer even.
    We hopen dat het goed gaat met je ,en met de studie, en willen je hartelijk groeten, en Gods onmisbare zegen toewensen in alles. Groet van Gerit en Gerda Adv.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lea

Lea Luiten

Actief sinds 21 Juli 2012
Verslag gelezen: 578
Totaal aantal bezoekers 34090

Voorgaande reizen:

09 September 2013 - 09 September 2017

4 jaar Zuid-Afrika

18 April 2013 - 29 Juni 2013

All Nations

Landen bezocht: