Tijd voor een nieuw hoofdstuk - Reisverslag uit Giessendam, Nederland van Lea Luiten - WaarBenJij.nu Tijd voor een nieuw hoofdstuk - Reisverslag uit Giessendam, Nederland van Lea Luiten - WaarBenJij.nu

Tijd voor een nieuw hoofdstuk

Blijf op de hoogte en volg Lea

13 April 2013 | Nederland, Giessendam

En opeens besefte ik: het wordt wel weer eens tijd voor een nieuwe update. De maanden zijn ongemerkt snel voorbij gegaan. Maar nu een nieuwe periode voor de deur staat, wordt het ook weer tijd om mijn weblog op te zoeken, het stof er van af te blazen en een nieuw hoofdstuk te beginnen.
Mijn koffers staan nog niet gepakt, maar vandaag heb ik wel mijn huisje onder handen genomen. Wat ordening in de chaos brengen, is niet overbodig. En om mijn kamer tien weken in die staat achter te laten zoals het er nu uitziet, dat liever ook niet. En zo is er vandaag een heleboel werk verzet, mijn kamer ziet er een stuk toonbaarder uit. En zo tussen de bedrijven door haal ik mijn Engelse boek tevoorschijn om nog wat woordjes in mijn hoofd te stampen.
Met al deze voorbereidingen zie ik uit naar volgende week donderdag. Ik hoop dan voor 10 weken een zendings-en cultuurtraining te volgen bij All Nations in Engeland. In tegenstelling tot mijn vorige bericht ben ik dus niet in januari naar Engeland gegaan. Het bleek dat er toch meer tijd in mijn sponsorwerving ging zitten dan ik dacht. En om nog wat extra maanden Engelse les te volgen, was ook niet verkeerd. Je zult opeens maar van de ene op andere dag in een ander land geplaatst worden waar je alleen nog maar Engels hoort en Engels mag spreken. En aangezien ik toch niet zo’n grote talenknobbel heb als ik zou willen, heeft het mij behoorlijk wat moeite gekost om het Engels eigen te maken. En nu maar hopen dat ik er wat van geleerd heb! :)

Ik zie met verwondering en blijdschap terug op de afgelopen maanden. God is me zeer genadig geweest! Om uitgezonden te worden als veldwerker voor 4 jaar is een bedrag nodig van ongeveer 80.000 euro. Voordat je weg mag, moet 80% binnen zijn van het benodigde bedrag. Als je dit aan het begin hoort, duizelt het je. Wat veel geld en hoe moet dat ooit binnenkomen? Maar God is zo trouw! Binnen 4 maanden tijd kwam er al zoveel binnen dat ik principe na All Nations al weg kan! Het heeft me tranen in de ogen gebracht. Wat onmogelijk voor mensen lijkt, is mogelijk bij God. Glorie aan Hem!

Dank aan jullie die zo trouw zijn in gebed. Dank voor ondersteuning die jullie me geven, op welke wijze dan ook.

Hartelijke groet en God zegene jullie allemaal overvloedig!
Lea

PS.
Ik hoop in Engeland weer regelmatig een berichtje op mijn weblog te zetten.

  • 13 April 2013 - 20:52

    Annelize:

    hallo juf luiten, ik mis u nog steeds heel erg hoor! ook op de hogere school nog het is heel leuk maar ik vind het nog steeds jammer dat ik niet meer op de wijngaard zit
    succes nog met alle kinderen die het arm hebben! ik bid ook voor u..


    groetjes annelize

  • 13 April 2013 - 20:53

    Andreas & Marieke:

    Amen, praise the Lord!

    Mooi Lea dat het zo voorspoedig gaat. Hij gaat ook met je mee naar All Nations en we zijn nu al beretrots op onze zus.

    Liefs van ons

  • 13 April 2013 - 20:56

    Lea Luiten:

    Hoi Annelize,

    Dank je voor je berichtje! Wat leuk om iets van je te horen! Fijn dat het goed gaat op de hogere school, maar ik snap ook wel dat je de wijngaard mist hoor. Die ga ik ook missen als ik Afrika ga :).

    Groetjes van je 'oude' juf

  • 13 April 2013 - 21:11

    Mark En Petra:

    Bijzonder idd dat het zo snel gaat! Veel sterkte met alle voorbereidingen volgende week!

  • 13 April 2013 - 22:14

    Jelle Hofland:

    Veel plezier.
    En veel succes ik zal u missen,
    Ik bid voor u , en ga in gedachten mee,
    Succes in Afrika

    Gr jelle ( oude leerling )

  • 13 April 2013 - 22:22

    Ger&Lyd:

    Tjee Lee, wát een vet bericht!!! Echt bijzonder dat er al zoveel geld is binnengekomen!!! We zijn er n btje stil van (ook :)). Heel erg veel succes en zegen in Engeland. Bedenk me opeens dak niet meer gereageerd heb op je sms. Hm. Nou tot snel. Liefs ons

  • 13 April 2013 - 23:20

    Paulien De Ruiter:

    Hoi Lea,

    Mooi om te lezen! Een leerzame tijd toegewenst in Engeland!

    Groet.

  • 16 April 2013 - 22:40

    Carin:

    Hey Lea,

    't Komt nu inderdaad allemaal wel heel dichtbij! Een goede tijd in Engeland; ik hoop dat je je door die hele Engelse taal goed heen weet te slaan ;) Good luck :p

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lea

Lea Luiten

Actief sinds 21 Juli 2012
Verslag gelezen: 614
Totaal aantal bezoekers 34106

Voorgaande reizen:

09 September 2013 - 09 September 2017

4 jaar Zuid-Afrika

18 April 2013 - 29 Juni 2013

All Nations

Landen bezocht: