Africa, I'm coming! - Reisverslag uit Giessendam, Nederland van Lea Luiten - WaarBenJij.nu Africa, I'm coming! - Reisverslag uit Giessendam, Nederland van Lea Luiten - WaarBenJij.nu

Africa, I'm coming!

Blijf op de hoogte en volg Lea

08 Augustus 2012 | Nederland, Giessendam

Nog een paar dagen voor de boeg en dan is het zover.... de reis naar Zuid-Afrika. Voor 2 maanden hoop ik mijn verblijf in het kindertehuis 'Goeie Hoop' te hebben. Deze periode is bedoeld als kennismakingsperiode. Kennismaken met de kinderen, de veldwerkers, de vrijwilligers, de cultuur en de omgeving van Kaapstad. Als God het geeft, hoop ik namelijk volgend jaar voor vier jaar er naar toe te gaan.

Hieronder een korte uitleg wat 'Goeie Hoop' is en mijn motivatie om hier te werken.

Goeie Hoop in Kaapstad is een opvanghuis voor verwaarloosde, misbruikte en mishandelde kinderen uit de omliggende krottenwijken. Het is een project van Kimon. Het doel van dit project is om beschadigde kinderen te helpen herstellen, zodat ze weer sterk genoeg zijn om de omstandigheden aan te kunnen in de wijken waar ze vandaan komen. Momenteel heeft Goeie Hoop 21 kinderen. Graag verwijs ik voor verdere informatie naar de website van Goeie Hoop (www.goeiehoop.nl).

Een aantal maanden geleden kreeg ik een advertentie onder ogen te zien van Kimon waar ze voor het project Goeie Hoop een (ortho)pedagogische medewerker vroegen. Het was alsof God op dat moment tot me sprak. Nee niet alsof, ik geloofde dat God me de weg wees. Er werd gevraagd om een medewerker met hart voor de kinderen. Kinderen die extra, speciale zorg nodig hebben. Daar ga ik voor. Om mee te helpen om hen een veilig thuis te geven. Dat ze horen van Gods liefde voor kinderen. Zoals iemand mooi op een kaart had neergezet: 'Ik zal Mijn hand tot de kleinen wenden' (Zacharia 13:7b). Juist de kinderen mogen we naar Jezus brengen. En Hij omarmt hen. Wat is mooier dat ze juist Hem kennen. En dat is mijn verlangen!

Voor websites met meer info:
www.goeiehoop.nl
www.kimon.nl

  • 08 Augustus 2012 - 21:12

    Marjolein Huisman:

    Ha Lea,

    Nogmaals: het allerbeste toegewenst en ik hoop jullie zeker te gaan volgen!

    Groetjes, Marjolein.

  • 08 Augustus 2012 - 21:44

    Anja:

    Goede reis .... toch eerder dan gedacht?!

  • 08 Augustus 2012 - 21:50

    Lea Luiten:

    Hee Anja, nee de planning was 13 augustus, dat is nog steeds zo. Volgend jaar gaat het voor 4 jaar worden...!

  • 08 Augustus 2012 - 23:28

    Willianne:

    Ha Lea,

    bijzonder joh! Wie had dat gedacht toen je bij mij op de koffie kwam =)
    Goede reis! Doe de groeten aan Anita...houdt zij ook een weblog bij?

    Ben benieuwd hoe jullie het gaan ervaren!

    Groetjes,
    Willianne

  • 09 Augustus 2012 - 00:13

    Niels Schuurman:

    Ha Lea,

    Heel veel succes daar in Afrika!
    Ik zal zo nu en dan eens een kijkje nemen op dit weblog.

    Groetjes,
    Niels


  • 09 Augustus 2012 - 08:36

    Marieke:

    Jammer dat we tijdens ons verlof je niet kunnen ontmoeten, maar wie weet volgt er een andere keer? Heel veel zegen de komende twee maanden! Andreas wil je nog bellen voordat je vertrekt.
    Liefs Marieke

  • 09 Augustus 2012 - 09:24

    Ome Leen En Tante Nellie:

    Dag Lea,

    Afgelopen zondag waren we bij de familie Van Tienhoven. We hoorden daar van Anita wat jullie gaan doen. We wensen je een hele voorspoedige reis en veel zegen op je nieuwe taak! We zijn benieuwd hoe het zal gaan!

    Hartelijke groet,

    Oom Leen en tante Nellie

  • 09 Augustus 2012 - 10:33

    Jeannette Van Der Kleijn-Luiten:

    Lieve Lea, heel veel zegen en wijsheid toegewenst, vooral in zo'n kennismakingsperiode, het zal soms heel zwaar zijn en je zult ook bepaalde dingen misschien missen daar. Wij wensen je alle goeds toe vanuit Zoetermeer, Anton en Jeannette.

  • 09 Augustus 2012 - 11:26

    Andreas:

    Ha Lea,

    Welkom hier in Afrika alvast ;) We zijn maar twee landen van elkaar verwijderd...

    Wanneer je voor langere tijd gaat, komen we je opzoeken!


  • 09 Augustus 2012 - 17:35

    Gerrit En Liesbeth:

    Hé Lea,
    Fijn dat je ook zo'n website hebt zoals A & M. Je gaat gelijk in de favoriete balk hierboven.
    Ik zal het straks gelijk aan Gerrit laten zien! Dan hoeft hij niet steeds aan je te vragen over het hoe en wat ;-))

    Succes met de laatste voorbereidingen en tot zondag!
    Liefs Liesbeth

  • 09 Augustus 2012 - 19:47

    Philip En Nellie Den Hollander:

    Lieve Lea,

    We hopen dat je een goede en gezegende voorbereidingstijd mag hebben. We wensen je Gods zegen toe. Fijn dat we je kunnen volgen.

    De hartelijke groeten,
    Philip en Nellie

  • 11 Augustus 2012 - 12:13

    Aartje Jansen:

    Hoi Lea,

    Ik wil je een hele goede en gezegende tijd toewensen in Afrika!
    En ik zal je weblog zeker gaan lezen.

    Hartelijke groet, Aartje

  • 11 Augustus 2012 - 15:21

    Anita Van Tienhoven:

    Ha Lea,

    Ik wens je een hele goede tijd toe in Zuid-Afrika samen met je vriendin:)

    Groetjes Anita.

  • 12 Augustus 2012 - 00:04

    Cobi:

    Beste Lea

    Veel zegen op je werk toegebeden.
    Samen met Anita ga je DV maandag vertrekken.
    Dat God jullie beiden mag sparen en je elkaar tot steun mag zijn in goede dagen en in moeilijker dagen.

    God zij met jullie! Ik bid voor jullie!

    Cobi Visser

  • 12 Augustus 2012 - 19:56

    Rita:

    Ha Lea!
    Een heel goede tijd daar toegewenst en veel zegen toegewenst op het werk wat je gaat doen!
    God bless!
    Groeten van Rita

  • 13 Augustus 2012 - 13:41

    Anthonia:

    Hoi Lea,

    Spannend allemaal.
    Goeie reis....
    En veel zegen bij al je werkzaamheden daar.

    Groet,

    Anthonia

  • 13 Augustus 2012 - 15:46

    Jan Koppelaar:

    Ha Lea,

    Het gaat nu echt beginnen! Spannend hoor.
    Heel veel succes en zegen op je werk. Ik ben erg benieuwd naar je nieuwe blog.

    groetjes Jan Koppelaar

  • 14 Augustus 2012 - 19:20

    Willlie De Jong:

    Ha Lea,

    Veilig aan gekomen? Hoe was je ontvangst?
    Ik denk aan je,
    Veel liefs Willie

  • 14 Augustus 2012 - 22:32

    Suzanne:

    Ha Lea,

    In gedachten meegereisd... Je hebt de bodem van Afrika ontmoet.
    Moge God je nabij zijn in het ontmoeten van Afrika zelf.
    Geniet van al het mooie!

    Liefs, Suzanne

  • 16 Augustus 2012 - 14:47

    Bas En Conny Hoftijzer:

    Hé Lea,

    Een goede reis gehad?
    We leven met je mee, en blijven je volgen.
    Een goede voorbereidingstijd daar, en veel kracht en wijsheid toegewenst.

    Groetjes,

    Bas & Conny

  • 16 Augustus 2012 - 21:32

    Marjolein Huisman:

    Ha Lea,

    Fijn dat jullie veilig zijn aangekomen. Ik zag je gisteren al even online komen op Skype. Wie weet tijdens onze volgende Bijbelstudie? ;)
    Gods zegen op al jullie werk daar!

    Groetjes, Marjolein.

  • 16 Augustus 2012 - 22:38

    Jenine:

    Ha Lea,
    Al omgeschakeld naar Zuid-Afrikaanse temperaturen?
    Fijn dat je er nu echt bent en met eigen ogen ziet waar je hoopt te gaan werken.
    Een hele goede tijd en Gods zegen in alles,
    groetjes Jenine

  • 18 Augustus 2012 - 14:30

    Gretha Van Rijsbergen:

    Hallo Lea,

    Hoop van harte dat je het goed maakt! Ben erg benieuwd naar je eerste indrukken.
    Wat fijn toch dat je samen met Anita bent! Wat dapper van allebei!
    Morgen de eerste zondag in Zuid-Afrika! Ik wens je een hele goede dienst toe!
    Ik kijk uit naar je nieuwe weblog!
    Tot gauw, groet en zegen,

    Gretha.

  • 18 Augustus 2012 - 21:10

    John V. B.:

    Lieve Lea,

    Al wat gewend daar in het zuiden? Hier is het zo'n 33 graden! Wat een hitte! En in Johannessburg lag sneeuw las en zag ik in de kranten Dat alleen al is een enorme omschakeling, van de zomer zo hop in de winter! Ik hoop dat het goed gaat en kijk uit naar een bericht van je!

    Hartelijke groet en God bless you!

    Je zwetende broeder,

    John

  • 19 Augustus 2012 - 15:22

    Gretha:

    Lieve Lea,

    Toeval bestaat niet!
    In de uitleg van jouw motivatie om naar Zuid-Afrika te gaan, refereer jij aan Zacharia 13:7b.

    In verband met het nieuwe schooljaar voor de basisscholen was, voor de dienst van vanmorgen (ds. Van Blijderveen), gekozen voor Marcus 10:13-16: Binnengaan in het koninkrijk van God.
    De gelijkenis was wel héél speciaal! Ik moest het je even laten weten!

    Heel veel liefs vanuit Holland met Zuid-Afrikaanse temperaturen!

    Gretha.




  • 20 Augustus 2012 - 19:44

    Marjo :

    Hoi Lea,

    Ik ga je weblog volgen! Het allerbeste toegewenst, ben trots dat je deze stap genomen hebt.
    Heel veel gezondheid toegewenst en Gods onmisbare zegen!

    Groetjes Marjo

  • 20 Augustus 2012 - 21:12

    Tineke:

    Hoi Lea,

    nog een groet vanuit Hardinxveld. Ik hoop dat je veilig aangekomen bent !!
    Alle goeds toegewenst in Afrika. (We volgen je via je weblog.)

    Hart. groeten en Gods Zegen toegewenst.

    Tineke de Vries

  • 27 Augustus 2012 - 23:44

    Wilma Streefkerk:

    Beste Lea,

    We kunnen jou niet persoonlijk maar we wensen jou Gods Zegen in je werk in zuid afrika.
    Onze dochter Esther hoopt in febr 2013 naar afrika te gaan naar het weeshuis Goeie hoop.
    hartelijke groeten
    fam streefkerk uit krimpen aan de ijssel

  • 05 September 2013 - 15:58

    Cora:

    Hallo Lea,
    Even een berichtje,hoe gaat het allemaal....
    Ben je al een beetje gewend??
    En je lieve kindjes L weer in je armen gesloten???
    Een goede tijd gewenst.
    Gr cora

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lea

Lea Luiten

Actief sinds 21 Juli 2012
Verslag gelezen: 1368
Totaal aantal bezoekers 34085

Voorgaande reizen:

09 September 2013 - 09 September 2017

4 jaar Zuid-Afrika

18 April 2013 - 29 Juni 2013

All Nations

Landen bezocht: