She's been blessed - Reisverslag uit Gordons Bay, Zuid-Afrika van Lea Luiten - WaarBenJij.nu She's been blessed - Reisverslag uit Gordons Bay, Zuid-Afrika van Lea Luiten - WaarBenJij.nu

She's been blessed

Blijf op de hoogte en volg Lea

19 September 2012 | Zuid-Afrika, Gordons Bay

7.00 Time to wake up. Vanochtend mag ik weer de kinderen naar school brengen. In twee rondes brengen we de kinderen naar vier verschillende scholen. Waarom niet allemaal naar één en dezelfde school? Dat had inderdaad makkelijk geweest. Maar helaas zitten de scholen hier vaak vol en is het zoeken naar een plekje waar een kind terecht kan. Klassen van 40 kinderen kom je regelmatig tegen. En kan je niet goed meekomen, dan heb je pech. Er wordt maar op één niveau lesgegeven, of je nu het niveau hebt van VBO of VWO. Tot je 15e jaar zit je met z’n allen op hetzelfde niveau. Dat is wel wat anders dan je gewend bent in Nederland met gedifferentieerd werken!

De eerste ronde tuf ik met een stel kinderen achter me naar school. Zo duf als ik nog op de vroege morgen, zo klaarwakker zijn de kinderen al. Zodra er een BMW, Mercedes of een Audi voorbij zoeft, hoor je luidkeels van alle kanten: ‘my karretjie’ (spreek uit: karrekie). Met andere woorden: deze auto is van mij! En wie het als eerste zegt, die heeft het mooie karretjie in bezit. Logisch dat iedereen er voor gaat, je zal maar zo’n auto hebben!

Van de grote weg af, wordt het ook wat meer rustiger in de auto. Van het onderwerp ‘auto’s’ komt het nu over de grootte van gezinnen. Terloops vertel ik dat ik ook uit een groot gezin kom, met 15 broers en zussen. Even blijft het stil in de auto. De mond van F. naast mij zakt open en met zijn grote bruine ogen kijkt hij me aan. ‘Sixteen children?! Your mum has been blessed!’ Daar stem ik mee in. Wij net zo goed met zo’n moeder!

Ik geniet enorm van deze kinderen, ze zijn recht voor hun raap maar ook zo spontaan lief. Het is een zegen om met ze te werken.

Elke week houden we op dinsdag een meeting met de vaste veldwerkers en de vrijwilligers. Kinderen met hun specifieke dingen worden besproken, ook andere zaken die belangrijk zijn komen aan de orde. Aan het einde sluiten we de meeting af met kringgebed. Bijzonder om te merken dat God gebeden verhoort! We bidden voor meer kinderen die naar het Goeie Hoop huis mogen komen, en de week erop volgen direct 2 aanmeldingen. We bespraken tijdens een meeting een meisje Tabitha* dat die week nogal ziekelijk was en haar moeder enorm miste. Nog geen kwartier later (tijdens het gebed!) horen we de bel en blijkt dat haar moeder voor de deur staat om Tabitha te bezoeken.

Het sterkt mij in mijn geloof dat voor God niets te wonderlijk is. Hij is zo machtig om te doen boven wat wij denken en bidden!


*fictieve naam

  • 19 September 2012 - 23:49

    Aartje:

    Mooi om je verslag te lezen Lea!
    Gods zegen gewenst daar, mooi dat je zoveel voort deze kinderen kan betekenen.

  • 20 September 2012 - 08:07

    Andreas:

    Heej Lea,

    Mooi verhaal waar de enthousiasme vanaf spat ;). Be blessed!

  • 20 September 2012 - 09:08

    Fam De Bruin:

    Wat een prachtig werk lea Wij wensen jou GODS zegen toe liefs van mien en kees.

  • 20 September 2012 - 09:27

    Liesbeth En Gerrit:

    Ha Lea...mooie titel en schitterend verhaal..

  • 20 September 2012 - 12:40

    Petra Verhelst:

    Bijzonder om zulke gebedsverhoringen mee te maken!
    Veel liefs van ons.

  • 20 September 2012 - 17:10

    Anita:

    Heej Lea,

    Zo te lezen heb je helemaal je plekje gevonden bij Goeie Hoop!!
    Enjoy your time in Z-A!

    Liefs Anita.

  • 20 September 2012 - 20:51

    Jona En Marianne:

    Mooi Lea, bijzonder. Door je verhaal heen hoor ik dat het goed met je gaat. Prachtig mooi.
    Veel liefs en een kus van R,A,E en ons.

  • 21 September 2012 - 11:28

    Lieneke Van Varik:

    Hoi Lea, ik lees je verslagen en krijg de indruk dat je het heel erg naar je zin hebt, Gods zegen voor je werk daar en een knuffel voor al die kinderen, groetjes Lieneke.

  • 22 September 2012 - 10:25

    Liesbeth De Rooij:

    Ha Lea,

    Veel wijsheid en de zegen van God toegewenst in je werk op Goeie Hoop!
    Ik geniet van je verhalen!

    Hartelijke groetjes,

    Liesbeth

  • 28 September 2012 - 20:46

    Petrine:

    Wat zal jij straks moeten wennen weer in Nederland!
    Veel sterkte en Gods zegen voor de laatste weekjes!

    Groetjes van Petrine

  • 01 Oktober 2012 - 20:13

    Sara:

    hallo juf hoi is het met mij is het goed het is wel zij zonder u ik hoop dat u snel weer een keer komt






    van sara

  • 01 Oktober 2012 - 20:28

    Juf Lea Luiten:

    Hoi Sara, een berichtje voor jou! Wat leuk dat je een berichtje op mijn weblog hebt gezet!
    Het gaat prima hier. Ik hoop volgende week donderdag weer terug te komen op Schiphol! En dan de maandag erna ben ik weer op school. Jij ook succes he op school!
    Groetjes van juf Luiten.

  • 02 Oktober 2012 - 16:52

    Nellie:

    Hoi Lea,

    Wat een prachtige verhalen lees ik....van een (bijna) klaargestoomde auntie !
    En die foto's....schattig en sprekend ! Deze laatste week nog een fijne tijd en weer een behouden thuiskomst.
    groetjes, Nellie

  • 09 Oktober 2012 - 19:14

    Marjo:

    Goede reis....tot van de week.....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lea

Lea Luiten

Actief sinds 21 Juli 2012
Verslag gelezen: 713
Totaal aantal bezoekers 34085

Voorgaande reizen:

09 September 2013 - 09 September 2017

4 jaar Zuid-Afrika

18 April 2013 - 29 Juni 2013

All Nations

Landen bezocht: