Faith en de Bijbelclub - Reisverslag uit Gordons Bay, Zuid-Afrika van Lea Luiten - WaarBenJij.nu Faith en de Bijbelclub - Reisverslag uit Gordons Bay, Zuid-Afrika van Lea Luiten - WaarBenJij.nu

Faith en de Bijbelclub

Blijf op de hoogte en volg Lea

03 September 2012 | Zuid-Afrika, Gordons Bay

Opeens kwam ze ons wereldje binnen: Faith.
Een bos krullend haar dat boven het dekentje uitsteekt. Net geboren, nog maar een paar uur oud.
De vraag was of wij haar hier tijdelijke opvang kunnen bieden. De moeder is voorlopig niet in staat om voor dit kind te zorgen. Misschien later…
Ja, welkom is ze! In allerijl een kinderwagen voor haar geregeld. Van alle kanten wordt gezorgd voor kleertjes, een knuffel en andere benodigdheden.
Een week lang hebben wij haar op de vrijwilligersafdeling verzorgd. Dit bleek toch te intensief te zijn: 's nachts de baby voeden en overdag alle andere activiteiten met de kinderen. Vandaag verhuist ze naar de baby-afdeling waar Bella (inlandse moeder) 's nachts voor haar zorgt. Ze komen wij hopelijk ook weer aan onze nachtrust toe...

Een andere belevenis is de Bijbelclub... Samen met Lydia (veldwerker) in de auto, op weg naar Vlakteplaats. Van de grote weg af slaan we links een weggetje in. Niet geplaveid, maar wel met diepe kuilen vol regen. Van links naar rechts proberen we ze te vermijden. Al snel komen we bij een huisje aan. Kinderen komen schreeuwend naar buiten, blij om ons te zien. En wij blij dat er zoveel kinderen vandaag gekomen zijn naar de Bijbelclub! Als we achterom lopen, zien we een mooi tafereeltje: varkens en biggen die knorrend rond het huis lopen, magere honden die ons nauwlettend in de gaten houden, een vrouw die met 2 pannen op een zelfgemaakt vuurtje op de grond staat te koken, kinderen die op blote voeten door de modder lopen en zichzelf vermaken. De bijbelclub wordt in een ‘kerkzaaltje’ ernaast gehouden. Op zondag wordt er een dienst gehouden en wij mogen doordeweeks het gebruiken om de club te houden. Het geeft niet dat we onder een golfplaten dak zitten vanwaar het water zo nu en dan erdoorheen kruipt en wat geeft het dat het glas uit het raam er half uit ligt, we hebben een dak boven ons hoofd. En het mooiste: bijna alle stoelen zijn bezet. Kinderen zingen vol overgave mee: ‘Kom in ons hart, Heer Jezus’. Na een Bijbelverhaal en een spel wordt de bijeenkomst afgesloten met het Onze Vader.
Gezamenlijk staan we op, pakken elkaars hand vast en bidden:

Onse Vader wat in die hemele is,
laat u Naam geheilig word.
Laat u koninkryk kom.
Laat u wil geskied,
soos in die hemel net so ook op die aarde.
Gee ons vandag ons daaglikse brood,
En vergeef ons ons skulde,
soos ons ook ons skuldenaars vergewe.
En lei ons nie in versoeking nie,
maar verlos ons van die Bose.
Want aan U behoort die koninkryk en die krag
en die heerlikheid tot in ewigheid.
Amen

• 03 September 2012 - 21:18

Annelieke:

Hoi!

Wat een stralende en trotse 'auntie'! Echt een prachtige foto! Hopelijk mogen jullie nog lang voor haar zorgen. En heel veel sterkte en zegen in je mooie werk! Indrukwekkend wat je meemaakt op de Bijbelclub. Mooi om te lezen! God bless!!

Liek

• 04 September 2012 - 07:25

Marieke:

Wat een prachtig verslag van de bijbelclub! Begin je al te wennen aan het Afrikaans en Engels?
    Liefs van ons.

• 04 September 2012 - 08:44

Mien:

lea wat bijzonder dat wij op afstand mee kunnen leven wij wensen je heel veel sterkte liefs mien en kees.

• 04 September 2012 - 09:29

Caroline Cortenbach:

Leuk om te weten hoe het nu met je gaat. Wat mooi dat je al jouw liefde aan die lieve kindertjes kwijt kan. Ik wens je alle goeds toe en een fijne tijd daar..........

• 04 September 2012 - 10:18

John:

Ha Lea,

Wat een geweldig verhaal! Wat een heerlijk taal! Wat een wolk van een baby, wat een grote God!
    Veel sterkte en Gods zegen, meid!

Hartelijke groet,

John

• 04 September 2012 - 19:13

Willie:

Ha Lea,

Wat een mooi meisje, hoe gaat het nu met haar?
    Ze ziet er zo tevreden uit.....

gr wil

• 04 September 2012 - 19:51

Jeannette Van Der Kleijn-Luiten:

Veel sterkte Lea, maar ook veel werkplezier en voldoening toegewenst . Groeten van ons, Anton en Jeannette.

• 04 September 2012 - 20:06

As & Ma:

Ha die Lea,

Goed om weer wat van te horen. Mooi verhaal en goed werk doen jullie daar! Ongetwijfeld heb je elke dag veel indrukken te verwerken. ..

Veel zegen van ons beiden toegewenst!!

• 04 September 2012 - 21:32

Nellie Den Hollander:

Lieve Lea,
    Wat een prachtige baby. Fijn om je te volgen via je reisverslag. Gods zegen toegewenst.

• 04 September 2012 - 21:52

Tina:

Hé Lea,

Wat bijzonder dat je ineens een baby moet verzorgen!
    Mooi kindje.

Groetjes, Tina

• 06 September 2012 - 10:48

Anthonia:

Wat leuk en fijn om van je te lezen lea.
    Veel zegen en plezier in dit bijzondere werk.
    Niet voor te stellen terwijl wij hier zo gezegend zijn met van alles en nog wat.
    Het blijft bijzonder wat je doet.
    Het ga je goed daar.

A

• 06 September 2012 - 19:31

Xandra:

Hoi Lea,

Wat leuk op je op deze wijze te kunnen volgen!
    Och wat een prachtig prulleke zeg....wat een mooi meiske! Heerlijk hè, om voor zo'n ukkie te mogen zorgen!
    Heel veel plezier en goeds toegewenst daar!

Liefs uit het Brabantse platteland

Xandra

• 07 September 2012 - 16:51

Mark En Petra:

Oh, wat een schatje, die Faith! Heel veel zegen, ook tijdens de kinderclub! Wij zijn deze week gestart in een multiculturele wijk met de evangelisatieclub: 16 kinderen, waarvan 1 blanke...Leuk he! Met een beetje fantasie zit ik ook Afrika.

• 08 September 2012 - 16:20

Marieke:

Ha Lea,

Wat een geweldig mooi wondertje! Ongelofelijk mooi om daar voor te mogen zorgen!

Gods zegen in je werk!

gr Marieke

• 11 September 2012 - 15:53

Paulien De Ruiter:

Hoi Lea,

Leuk om eens op je weblog te kijken. Veel zegen op je werk daar!

Gr. Paulien de Ruiter

• 12 September 2012 - 22:59

Annette Koutstaal:

Ha Lea,

Al eerder willen reageren, maar type niet zo snel. Wat mooi dat je nu ook in Zuid Afrika werkt! Wij zijn er 2,5 jaar geleden geweest toen Joanne in het Goeie Hoop huis werkte. We lezen nog altijd de nieuwsbrieven van Ida Born.
    Ben blij je zo te kunnen volgen en meer nieuws te lezen over jullie werk daar, Gods zegen in alles toegewenst!

Hartelijke groet,
    Annette Koutstaal [van de cursus bij Nelly]

• 18 September 2012 - 23:03

Ds. En Mw. Ten Brinke:

Dag Lea,

Wat mooi om te lezen over jouw ervaringen. We wensen je de zegen van God en hopen dat je toegerust weer naar Hardinxveld terug zult komen.
    Hartelijke groeten,

ds. en mw. ten Brinke